库里尔阿伊努语

库页阿伊努语(俄语:курильский айнский язык,日语:千島アイヌ語),又称阿伊努语千岛方言,是阿伊努人民族语言阿伊努语的一种方言,使用地区主要位于俄罗斯库页群岛(千岛群岛),主要分布于库纳希尔(国后)、伊图鲁普(择捉)、乌鲁普(得抚)、舒姆舒(占守)四个岛屿。在堪察加半岛南端的库页阿伊努人与伊捷尔缅人混居地区可能也有小部分使用者。

库页阿伊努语
母语国家和地区俄罗斯日本
区域千岛群岛,后堪察加半岛北海道
族群阿伊努人
语言灭亡1962
语系
语言代码
ISO 639-3
Glottologkuri1271[1]
濒危程度
联合国教科文组织认定的濒危语言[2]
灭绝UNESCO

千岛群岛的阿伊努人是从北海道迁徙过去的,与鄂霍次克文化比较接近,可能与现代伊捷尔缅人有一定关系。1875年日本占领千岛群岛后,库页阿伊努人被转移到今日堪察加半岛的乌斯季博利舍列茨克区,仅有100人存活,使库页阿伊努语的使用遭受毁灭性打击。1945年苏联收复千岛群岛后,大部分留在千岛群岛南部的阿伊努人被驱逐到了日本。

库页阿伊努语大约在1884年以后灭绝。1962年,语言学家村崎恭子确认此方言已经灭绝。

参考资料 编辑

  1. ^ Hammarström, Harald; Forkel, Robert; Haspelmath, Martin; Bank, Sebastian (编). Kuril Ainu. Glottolog 2.7. Jena: Max Planck Institute for the Science of Human History. 2016. 
  2. ^ UNESCO Atlas of the World's Languages in danger, UNESCO